"Dünyanın Eğitim Gündemi" 21. sayısı
Ed. Şeyma Nur Dündar
AMERİKA: Salgın, engelli öğrencilerin daha fazla seçeneğe ihtiyaç
duyduğunu gösteriyor.
Kasım ayı sonunda 45. yılını dolduran Engelli Bireyler Eğitim Yasası,
her engelli çocuğun mümkün olduğunca kapsayıcı ve anlamlı bir
eğitime hakkı olduğu fi krini benimsiyor. Zaman, engelli öğrencilerin
neler başarabileceğine dair algıyı değiştirmiş olsa da birçok kişi bu
amacı gerçekleştirme yolundaki ilerlemeden memnun değil. COVID-
19'un birçok bilinmeyenle ve ani şekilde başlaması, okulların özel
öğrenme ihtiyacı olan öğrencilere destek olma kapasitesini zorladı.
Oakland County'deki Onyx ailesi de dâhil olmak üzere pek çok
insan, "vazgeçilmez" olarak gördükleri yüz yüze eğitim imkânları için
mücadele etti.
Diğer eyaletlerde de kendi acil eğitim ihtiyaçlarını karşılamak
için yüz yüze öğrenme imkânı veya doğrudan fi nansman
talep eden ebeveynler tarafından ülke çapında
toplu davalar açıldı. Texas ve Ohio gibi birkaç
eyalet engelli öğrencilerin ailelerine
doğrudan eğitim bursları sağladı. Engelli
öğrencilere sunulan hizmetlerin kalitesi
açısından ABD Eğitim Bakanlığından
oldukça düşük bir puan alan Michigan'da
ise okul bölgelerinin yarısında
özel eğitim öğrencilerine yüz yüze
eğitim imkânı sunuldu. Michiganlı
birçok engelli öğrenci, sözleşmeli
devlet okullarında vergiyle fi nanse
edilen bir alternatife erişebiliyor. Bu
seçenekler engelli öğrenciler için bir
gelişme niteliğindeyken eleştirmenler bu
okullar hakkında bazı iddialar ortaya attı.
Geçen yıl, özel öğrenim ihtiyaçları nedeniyle
bireyselleştirilmiş eğitim programına hak kazanan
sözleşmeli devlet okulu öğrencilerinin oranı %10,9,
bölge okullarında ise %12,7. Eleştirmenler, sessizce ama
sistematik biçimde engelli öğrencilerin kayıt olmaktan vazgeçirildiğini
ima ediyorlar.
Çev. Burak Kahyaoğlu
ALMANYA: Düsseldorf'ta Koçluk: Kodlama okulu, öğretmenleri ve
öğrencileri dijital ortamda donanımlı hâle getirmek istiyor.
Düsseldorf'ta "Tech und Teach" adlı eğitim projesi, okulları
dijitalleşmede desteklemeyi amaçlıyor. Öğretmenler için temel kurslar
da planlanıyor. Yazılım uzmanı InVision ve Junior Kodlama Okulu,
meslek içi eğitim projesiyle öğrenme ve öğretme kavramlarının
dijitalleştirilmesinde Düsseldorf okullarını desteklemek istiyor. Proje,
okul yönetim ofi si tarafından desteklenen bir başlangıç aşamasından
sonra muhtemelen Kuzey Ren-Vestfalya'daki diğer şehirleri de
kapsayacak şekilde genişletilecek.
InVision CEO'su Peter Bollenbeck, "Korona salgını ve bunun yarattığı
uzaktan eğitim sorunları, dijitalleşme ihtiyacının ne kadar büyük
olduğunu ve okullarımızın dijital dönüşüm açısından ne kadar geride
kaldığını bir kez daha netleştirdi." diyor. Kodlama Okulunun kurucusu
Güncem Campagna, "Yeni teknolojiyi sınıfta kullanabilmek ve uzaktan
eğitimi verimli bir şekilde uygulayabilmek için öğretmenlerin hizmet
içi eğitime ihtiyacı var, tam da bunu mümkün kılmak istiyoruz." diyor.
Projede, öğretmenler ve eğitim personeli için temel kurslar yer alacak
ve katılımcılar, dijital cihazları ve ilgili işletim sistemlerini güvenli bir
şekilde kullanmayı öğrenecekler. Veri koruma ve güvenlik konusu da
bu kurslarda ele alınacak. Ek olarak, kodlama okullarından eğitmenler
doğrudan sınıfl ara gelerek ortaöğretim 1 ve 2. kademe öğrencileri için
seminerler verecek.
Çev. Mümin Sevin