"Dünyanın Eğitim Gündemi" 21. sayısı

"Dünyanın Eğitim Gündemi" 21. sayısı

11.12.2020 159

"Dünyanın Eğitim Gündemi" 21. sayısı

Ed. Şeyma Nur Dündar

AMERİKA: Salgın, engelli öğrencilerin daha fazla seçeneğe ihtiyaç

duyduğunu gösteriyor.

Kasım ayı sonunda 45. yılını dolduran Engelli Bireyler Eğitim Yasası,

her engelli çocuğun mümkün olduğunca kapsayıcı ve anlamlı bir

eğitime hakkı olduğu fi krini benimsiyor. Zaman, engelli öğrencilerin

neler başarabileceğine dair algıyı değiştirmiş olsa da birçok kişi bu

amacı gerçekleştirme yolundaki ilerlemeden memnun değil. COVID-

19'un birçok bilinmeyenle ve ani şekilde başlaması, okulların özel

öğrenme ihtiyacı olan öğrencilere destek olma kapasitesini zorladı.

Oakland County'deki Onyx ailesi de dâhil olmak üzere pek çok

insan, "vazgeçilmez" olarak gördükleri yüz yüze eğitim imkânları için

mücadele etti.

Diğer eyaletlerde de kendi acil eğitim ihtiyaçlarını karşılamak

için yüz yüze öğrenme imkânı veya doğrudan fi nansman

talep eden ebeveynler tarafından ülke çapında

toplu davalar açıldı. Texas ve Ohio gibi birkaç

eyalet engelli öğrencilerin ailelerine

doğrudan eğitim bursları sağladı. Engelli

öğrencilere sunulan hizmetlerin kalitesi

açısından ABD Eğitim Bakanlığından

oldukça düşük bir puan alan Michigan'da

ise okul bölgelerinin yarısında

özel eğitim öğrencilerine yüz yüze

eğitim imkânı sunuldu. Michiganlı

birçok engelli öğrenci, sözleşmeli

devlet okullarında vergiyle fi nanse

edilen bir alternatife erişebiliyor. Bu

seçenekler engelli öğrenciler için bir

gelişme niteliğindeyken eleştirmenler bu

okullar hakkında bazı iddialar ortaya attı.

Geçen yıl, özel öğrenim ihtiyaçları nedeniyle

bireyselleştirilmiş eğitim programına hak kazanan

sözleşmeli devlet okulu öğrencilerinin oranı %10,9,

bölge okullarında ise %12,7. Eleştirmenler, sessizce ama

sistematik biçimde engelli öğrencilerin kayıt olmaktan vazgeçirildiğini

ima ediyorlar.

Çev. Burak Kahyaoğlu

 

ALMANYA: Düsseldorf'ta Koçluk: Kodlama okulu, öğretmenleri ve

öğrencileri dijital ortamda donanımlı hâle getirmek istiyor.

Düsseldorf'ta "Tech und Teach" adlı eğitim projesi, okulları

dijitalleşmede desteklemeyi amaçlıyor. Öğretmenler için temel kurslar

da planlanıyor. Yazılım uzmanı InVision ve Junior Kodlama Okulu,

meslek içi eğitim projesiyle öğrenme ve öğretme kavramlarının

dijitalleştirilmesinde Düsseldorf okullarını desteklemek istiyor. Proje,

okul yönetim ofi si tarafından desteklenen bir başlangıç aşamasından

sonra muhtemelen Kuzey Ren-Vestfalya'daki diğer şehirleri de

kapsayacak şekilde genişletilecek.

InVision CEO'su Peter Bollenbeck, "Korona salgını ve bunun yarattığı

uzaktan eğitim sorunları, dijitalleşme ihtiyacının ne kadar büyük

olduğunu ve okullarımızın dijital dönüşüm açısından ne kadar geride

kaldığını bir kez daha netleştirdi." diyor. Kodlama Okulunun kurucusu

Güncem Campagna, "Yeni teknolojiyi sınıfta kullanabilmek ve uzaktan

eğitimi verimli bir şekilde uygulayabilmek için öğretmenlerin hizmet

içi eğitime ihtiyacı var, tam da bunu mümkün kılmak istiyoruz." diyor.

Projede, öğretmenler ve eğitim personeli için temel kurslar yer alacak

ve katılımcılar, dijital cihazları ve ilgili işletim sistemlerini güvenli bir

şekilde kullanmayı öğrenecekler. Veri koruma ve güvenlik konusu da

bu kurslarda ele alınacak. Ek olarak, kodlama okullarından eğitmenler

doğrudan sınıfl ara gelerek ortaöğretim 1 ve 2. kademe öğrencileri için

seminerler verecek.

Çev. Mümin Sevin